VoIP

Globalna povezanost putem interneta je natjerala kompanije svih vrsta da razmisle o načinima na koji komuniciraju. Mobilni životni stil, nove tehnologije i ekonomski pritisak su faktori koji su stvorili priliku i izazov za organizacije svih veličina. Logičan slijed događaja je da se i govor počne prenositi putem IP infrastrukture, iako inicijalno nije za to namjenjena. Uslov za to je povećanje bitskih brzina, koje su u novije vrijeme i više nego dovoljne za ovaj vid prenosa govora. TeleNet d.o.o. koristi proizvode i rješenja kompanije Mitel pri implementaciji VoIP sistema. Mitel pojednostavljuje kompleksne komunikacije i drži kompanije u koraku sa mnogobrojnim promjenama koje se dešavaju. Njihove inovacije olakšavaju komunikaciju i saradnju, uz smanjene troškove, kao i olakšanu implementaciju. Voice over IP (VoIP) je skup tehnologija, metodologija, komunikacionih protokola i tehnika prenosa za prenos voice komunikacija i multimedijskih sesija preko Internet Protocol (IP) mreža kao što je Internet.

Internet telefonija se odnosi na komunikacione usluge (voice, fax, SMS, itd.) koje su transportovane preko IP mreže a ne preko public switched telephone network-a (PSTN). Koraci u incijalizaciji VoIP poziva su: signalizacija i media channel postavke, digitalizacija analognog voice signala, encoding, paketizacija i prenos kao IP paketa preko packet-switched mreže. Na drugoj strani (receiving end) su slični koraci samo u obrnutom redu. VoIP je portabilniji od POTS-a. Tradicionalna telefonska linija vas ograničava na jednu geografsku lokaciju. Sa VoIP-om korisnik može pristupiti usluzi kroz internet konekciju sa bilo koje lokacije. Još jedna prednost VoIP-a je cijena usluge. Cijena može biti znatno niža u odnosu na POTS pogotovu u slučaju poziva u inostranstv. Veliki broj pojedinačnih POTS usluga se mogu omogućiti kroz VoIP u jednom paketu.

Mitel je vodeći svjetski proizvođač u oblasti VoIP-a. U svojoj paleti proizvoda i rješenja pokriva sve potrebe korisnika, od malih kompanija koje imaju do 150 telefonskih uređaja do najvećih koje imaju i preko 10 000 korisnika. Mitel-ova rješenja osiguravaju da korisnici u konačnici dobijaju najbolji mogući proizvod i uslugu. Pored VoIP tehnologije koja je opisana kao veoma flaksibilna proizvdođači se još uvijek moraju baviti i tradicionalnim telefonskim tehnologijama kako bi omogućili njihovu integraciju. Prije svega ovo se odnosi na trunkove koji se još uvijek u velikom broju koriste u drugim tehnologijama ( POTS, ISDN BRI i PRI ). Upravo u ovoj integraciji Mitel je vodeći proizvođač jer se dugi niz godina kompanija bavila i tradicionalnim telefonskim sistemima te je tako bila korak ispred drugih kada se radi o povezivanju različitih telefonskih tehnologija. Mitel proizvodi sve interface koji su potrebni za povezivanje VoIP platformi sa drugim sistemima.

VoIP za hotele - U Mitel ponudi IP telefona ponuđen je veoma veliki broj modela. Osnovni model sa svim funkcijama je namjenjen za postavljanje u sobama. Modeli sa multilinijskim displayem je namjenejn za zahtjevnije korisnike, menedžment i drugi odjeli. Kao recepcijski uređaj koristi se model aa ekspanzionim modulima. Napajanje telefonskih aparata se može realizovati pomoću odvojenih AC/DC adaptera a takođe postoji mogućnost da se za napajanje koristi PoE switch. koji ujedno obezbjeđuje konekciju i napajanje. Omogućena je integracija billinga u aplikaciju hotelskog poslovanja a moguće je korištenje PBX billinga kao posebnog sitema.

Vanjske konekcije su implementirane putem SIP ili PSTN providera. PSTN trunkovi se zakupljuju od lokalnih providera dok se SIP trunk može zakupiti i od inostranih operatera. Specifično za hotelski telefonski saobraćaj je da veliki dio saobraćaja čine međunarodni pozivi. Zbog toga se korištenje SIP trunka nameće kao optimalna implementacija vanjske veze. Zbog same prirode hotelskog poslovanja veoma važno je omogućiti osoblju mobilnost unutar hotelskih objekata. Mitel DECT sistem nudi upravo ovu mogućnost. IP platforma ICP 3300 MXe III u osnovnoj konfiguraciji podržava do 350 priključaka što je za većinu hotela sasvim dovoljno. U slučaju da je potrebno podržati veći broj korisnika moguće je dodati module za proširenje kapaciteta do 1400 korisnika.

VoIP za banke - Specifičnost telefonskog sistema za potrebe banaka je što su korisnici geografski veoma distribuirani. Centralni office i veći broj udaljenih filijala treba da se ponašaju kao da su u jednom telefonskom sistemu. Na taj način se troškovi saobraćaja smanjuju i saobraćaj poslaje besplatan. Takođe smanjuju se troškovi održavanja kao i izgradnje infrastrukture. Čak ni zakupi telefonskih linija od telecom operatera nisu potrebni na svim lokacijama. Sve što je potrebno je internet konekcija na svim lokacijama.

A slučaju da je na udaljenim lokacijama mali broj korisnika telefonski aparati se mogu povezivati direktno preko IP protokola, korištenjem VPN-a ili bez njega. Drugi scenario je kada na više lokacija postoji veći broj korisnika, npr.100 korisnika, kada se i na udaljenoj lokaciji može instalirati još jedan PBX koje se povezuje na centralni PBX takođe putem IP protokola. Slične potrebe imaju i mnoga druga preduzeća, fabrike, turističke agancije, edukacione ustanove i sl., tako da ovo rješenje može biti primjenjeno i u tim slučajevima. Za sve ove slučajeve Mitel je razvio rješenja koja se savršeno uklapaju u sve pomenute scenarije.
 

Slika rješenja 1

Slika rješenja 2

Slika rješenja 3
Partner Logo Juniper Networks Extreme Networks Mitel GarrettCom OneAccess Zhone HP Digi Barracuda DLink CalAmp